شهدای روستای خلیل آباد- شهرستان خمبن
آثار-عکس- وصیت نامه- دست نوشته- زندگی نامه 
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهدای خلیل آباد- خمبن و آدرس shohadakhalilabad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





شهید باقر ساعدی در هفتم مردادماه سال 1313 در یک خانواده مذهبی در روستای خلیل‌آباد از توابع شهرستان خمین دیده به جهان گشود. دوران کودکی خود را پشت سر می‌گذاشت که پدرش از دنیا رفت و چون برادر بزرگ‌تر بود، تنها ماند با مادرش، کمک مادرش می‌کرد. کم‌کم بزرگ شد و چون آن موقع مدرسه و مکتبی نبود، به مدرسه نرفت و فقط خواندن قرآن کتاب آسمانی را یاد گرفت. در سال 1334 ازدواج کرد و در زمان شهادت هفت فرزند داشت. از دسترنج خود به کسانی که چیزی نداشتند می‌داد. چند باری برای تظاهرات به تهران رفت و در آنجا در راهپیمایی علیه حکومت پهلوی شرکت کرد.

 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روستا برگشت و پیش مادر تنهای خود آمد و به کشاورزی مشغول شد. عشق به حضرت امام(قدس سره شریف) سبب شد برای دیدارش چند مرحله به قم و تهران برود تا اینکه آخر توانست امام(قدس سره شریف) را ببینند. او همیشه کار کشاورزی را بهترین کار انسان می‌دانست چون می‌گفت در کشاورزی انسان از مال حلال استفاده می‌کند.

 از شروع جنگ تحمیلی همراه با خانواده‌اش همیشه برای کمک به رزمندگان اسلام کمک‌های نقدی و غیر نقدی می‌فرستادند تا اینکه امام(قدس سره شریف) فرمود: مردم به جبهه‌ها بشتابید و او علی‌رغم رسیدن به پنجاه‌سالگی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد. دو مرحله در جبهه جنوب حضور یافت و هنگامی‌ که در مرحله سوم به عنوان نیروی امدادی بسیج در شلمچه حضور داشت در بمب باران شیمیایی ارتش بعث عراق به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید در زادگاهش به خاک سپرده شد.

 


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:46 ] [ ابوالفضل براتیان ]

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

)الَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ).[1]

 كسانى كه ايمان آورده و هجرت كرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته‌اند نزد خدا مقامى هر چه والاتر دارند و اينان همان رستگارانند. سپاس و ستایش خدایی را كه رب‌العالمین است و بر هر چیز قادر و دانا است و جز او معبودی و مثل و شریكی ندارد و درود بر محمد بن عبد‌الله(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) كه بنده و رسول خداست. درود بر اهل‌بیت(علیهم السلام) او كه برحقند و هر كس كه با آنان شد رستگار شود و هر كس از آنان جدا شود فنا گردد. وصیت‌نامه حق هر مسلمان است پیامبر اكرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بار دیگر ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(علیهم السلام) بر جهان طنین افكند و ما را به‌ سوی رستگاری خواند. می‌رویم تا دین خدا را یاری كنیم كه )إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ).[2] دشمن زبون هم‌اکنون قدرت‌نمایی می‌کند ولی فراموش كرده كه دست خدا، قدرت خدا بالاتر از هر قدرت دیگر است. دشمنان خود را در خطر دیده‌اند و می‌خواهند ندای حق‌طلبانه ما را در نطفه خفه كنند. غافل از اینكه خداوند مكر و حیله‌هایشان را به خودش بر می‌گرداند در این زمان فرزند امام حسین(علیهم السلام) نهضت آن حضرت را زنده كرده است و درس آزادگی را به ما می‌آموزد. خداوندا توفیق بده تا در این جهاد الهی استوار و محكم باشم. و قدرتی عطایم كه در مقابل دشمنان كوهی استوار باشم و تا آخرین لحظه عمرم و تا آخرین قطره خونم در راه دفاع از اسلام و مظلومین حركت كنم. برای برادران و خواهران عزیزم دارم: همان‌گونه كه پیامبر اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به اهل مدینه فرمودند: تا خون مشركین را نریزیم و آشیانه‌های شرك و فساد را ویران نكنیم هرگز آرام نخواهیم نشست و هرگز از یكدیگر جدا نخواهیم شد. ما نیز این سخن پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را جامه عمل بپوشانیم و خشونت خود را در مقابل ظالمین نشان دهیم. ( شما را به تقوا سفارش نمایم. نفس خود را تهذیب كنید و روح خود را در اختیار جسم خود قرار ندهید كه دنیا فناپذیر است.) و انسان عاقل نباید به چیزی كه فنا را به خود قبول می‌کند زیاد دل ببند. ظواهر مادی انسان را از مسیر الهی منحرف كنید و قدر خودتان را بدانید، عمرتان را بیهوده تلف نكنید. امام(قدس سره شریف) و ولایت‌فقیه را اطاعت كنید و با منافقین برخورد كنید. از همه شماها طلب حلالیت می‌کنم و اگر بر اثر نادانی نسبت شماها خطائی را مرتكب شده‌ام طلب بخشش دارم و ان‌شاءالله كه من را به بزرگواری خودتان می‌بخشید. همسر عزیزم از تو و بچه‌ها حلالیت می‌طلبم و امیدوارم كوتاهی مرا در اداء حقوق خودت و بچه‌هایم مرا ببخشید.

ان‌شاءالله خداوند متعال ما را اهل بهشت گرداند و شما را با ائمه معصومین(علیهم السلام) محشور گرداند.


برچسب‌ها:
[ شنبه 30 بهمن 1400برچسب:, ] [ 12:45 ] [ ابوالفضل براتیان ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

جهت شادی روح شهدا و امام شهدا ((صلوات))
موضوعات وب
برچسب‌ها وب
تو (1)
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 77
بازدید کل : 6908
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


ساعت فلش مذهبی جنگ دفاع مقدس ذکر روزهای هفته

نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by itwebsite.ir